جام جهانی 2022| جنگ ستارگان، اپیزود ماقبل پایانی؛ آتش بازی در نیمه‌نهایی برای رونمایی از مدعیان قهرمانی

11:56 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۸۲۸
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
دور یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 به پایان رسید و 4 تیم به دور نیمه نهایی صعود کردند تا رقابتی جذاب و پیچیده را به نمایش بگذارند.

خبرگزاری میزان - پرونده مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر شب گذشته (شنبه) با انجام 2 بازی حساس بسته شد و 4 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی مشخص شدند. از حذف برزیل مدعی به دست کروات‌ها و صعود یاران مسی با پیروزی برابر هلند گرفته تا صعود ناباورانه مراکش با برتری مقابل پرتغال و حذف سه‌شیر به دست خروس‌ها. بیست و دومین دوره جام جهانی به تورنمنت شگفتی‌ها معروف شده است.

*آرژانتین و کرواسی در دیداری حساس و پیچیده باید سه‌شنبه 22 آذرماه به مصاف هم بروند؛ حال صعود این 2 تیم تا این مرحله را مرور خواهیم کرد:

تیم ملی آرژانتین اکنون در بین تیم‌های صعود کرده به نیمه نهایی از بیشترین محبوبیت بین طرفداران فوتبال نسبت به ۳ تیم دیگر برخوردار است و عده بسیاری امیدوارند با توجه به حذف پرتغال و حسرت جاودانه رونالدو برای تصاحب جام جهانی، حالا نوبت مسی است تا با حداکثر توان تا بالا بردن جام قهرمانی پیش برود تا به سرنوشت تلخ رونالدو دچار نشود.

کرواسی نیز طبق روال معمول خود در جام جهانی ۲۰۱۸ پیش می‌رود. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در مرحله یک‌هشتم نهایی در ضربات پنالتی دانمارک را شکست دادند و سپس در یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی از سد تیم ملی روسیه گذشتند و به نیمه نهایی رسیدند. کروات‌ها در نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر یک انگلیس را شکست دادند و فینالیست شدند، اما در نهایت با شکست مقابل فرانسه در بالابردن جام ناکام ماندند.

حالا بار دیگر کروات‌ها با استفاده از همین فرمول در نیمه نهایی حضور دارند و برای رسیدن به فینال باید از سد یک تیم بزرگ دیگر بگذرند؛ آرژانتین.

نکته‌ای که کروات‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، ضعف خط دفاعی آرژانتین بعد از خوردن گل است. آرژانتین بازی چشم نواز و زیبایی را به نمایش می‌گذارد و در این جام نشان داده می‌تواند حتی با یک بازی حساب شده نتیجه باخته را به برد تبدیل کنند‌، اما شاگردان اسکالونی یک مشکل بزرگ دارند. آلبی سلسته بعد از دریافت گل وارد استرس می‌شوند و برای اینکه گل‌های بعدی را دریافت نکنند سیستم تیم را به هم می‌ریزند و همین تا الان باعث شده که مقابل عربستان و هلند در دقایق پایانی به مشکل بخورند.

کرواسی طی این تورنمنت 5 بازی برگزار کرده است و نکته جالب بازی کروات‌ها این است که آن‌ها فقط یک دیدار از این 5 بازی را در طول 90 دقیقه موفق به کسب پیروزی شده‌اند و مقابل تیم‌هایی چون مراکش، بلژیک، ژاپن و برزیل در طول 90 دقیقه متوقف شده‌اند. کانادا تنها قربانی 90 دقیقه‌ای کرواسی بود، اما نکته جالب در 5 بازی آرژانتین این است که آن‌ها به جز شکست مقابل عربستان در دور گروهی، در سایر مسابقات حداکثر 2 گل به ثمر رسانده‌اند.

*2 تیم فرانسه و مراکش آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی را شکل دادند و باید چهارشنبه 23 آذرماه مقابل هم صف آرایی کنند؛ صعود این 2 تیم تا به این مرحله را مرور خواهیم کرد:

شاید بسیاری از هواداران منتظر درخشش نویر، کورتوا و ... بودند، اما یاسین بونو، دروازه‌بان 31 ساله مراکشی و دروازه‌بان سویا، نظرها را تغییر داد و حالا به یک اعجوبه در نیمه نهایی تبدیل شده است که به احتمال فراوان حتی می‌تواند عنوان بهترین دروازه‌بان جام جهانی را تصاحب کند. در حال حاضر تمام موفقیت مراکش روی نبوغ او و نوع رهبری خط دفاعی مراکش متمرکز است. بونو طی این تورنمنت 11 سیو موفق داشته است که بیشترین تاثیر را در بازی مقابل اسپانیا گذاشت و باعث شد مراکش این دیدار را بدون گل به ضربات پنالتی بکشاند و در نهایت ماتادورها را حذف کنند.

مراکش حالا به شگفتی دنیای فوتبال تبدیل شده و با صعودش بین 4 تیم برتر جام جهانی این افتخار را در کارنامه ملی و قاره آفریقا ثبت کردند؛ زیرا هیچ تیمی از قاره آفریقا تا به حال به این مرحله صعود نکرده است. نکته بازی‌های مراکش این است که آن در مراحل حذفی به همگروهان خود در جام جهانی 2018 برخورد کردند و حالا در 2022 با پیروزی در مرحله یک‌هشتم مقابل اسپانیا و مرحله یک‌چهارم مقابل پرتغال انتقام جام جهانی 2018 را از آن‌ها گرفتند.

مراکش تا الان تنها یک گل خورده، مقابل کانادا، که البته آن یک گل هم گل به خودی بوده است و از این حیث در بین 4 تیم صعود کننده به نیمه نهایی پیشتاز است.

فرانسه شرایط ویژه‌ای نسبت به 3 تیم دیگر دارد. قهرمان جام جهانی 2018 که بزرگترین مانع خود را انگلیس می‌دید، حالا با پیروزی مقابل سه‌شیر به دومین قهرمانی پیاپی در جام جهانی امیدوار شده است، اما مراکش چیزی دور از ذهن از خود نشان داده است و دشان ماموریت ویژه‌ای دارد تا دژ مستحکم بونو را فرو بریزد.

فرانسه 5 بازی در جام جهانی 2022 برگزار کرده که در 4 دیدار با اقتدار پیروز شده و تنها باخت خروس‌ها مقابل یک تیم آفریقایی به نام تونس در دور گروهی بوده است. بعد از حذف پرتغال و انگلیس حالا فرانسه با 11 گل بهترین خط حمله در بین 4 تیم صعود کننده را دارد.

حال باید منتظر بمانیم تا رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 برگزار شود و 2 فینالیست این تورنمنت مشخص شوند؛ 2 دیداری که قطعاً حساسیت ویژه‌ای دارند به خصوص برای طرفداران مسی که می‌خواهند او در آخرین تجربه بین‌المللی جام جهانی را بالای سر خود ببرد، اما با نوع سیستم کرواسی قطعا بازی پیچیده‌ای را شاهد خواهیم بود. فرانسه با خط آتشین خود و بهترین گلزن جام جهانی به نام کیلیان امباپه باید مقابل خط دفاعی پرقدرت شیرهای اطلس قرار بگیرند و باید ببینیم شگفتی ادامه دارد یا خیر.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *